Egyre kevesebben néznek televíziót

Hazánkban negyedévente több tízezren mondanak le a hagyományos televíziózásról és használnak inkább online csatornákat, előfizetéseket a családi mozizások alkalmával - derült ki egy legújabb kutatásból. A vizsgálódás kitér a demográfiai adatokra, valamint az előfizetők anyagi helyzetére is.
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) reprezentatív felmérése alapján a magyar háztartások 44 százaléka nézett már filmet olyan szolgltatók internetes oldalain, mint a Netflix, az HBO Max vagy a Disney +.
Ez a tendencia többek között a magyar szinkronnak és feliratozásnak köszönhető, hiszen így megannyi film elérhetővé vált azok számára is, akik nem beszélnek idegen nyelvet.
Tekintettel arra, hogy ezen online szolgáltatások előfizetéses rendszerben működnek, egyre többen, negyedévente közel 20-30 ezer háztartás mond le a hagyományos televízió előfizetésről.
A médiahatóság felmérése szerint hazánkban Netflix előfizetéssel a megkérdezettek 30 százaléka, HBO Max 21, Disney+ jogosultsággal pedig 14 százalékuk rendelkezik.
Az előfizetés demográfiai vizsgálata sem nyújt nagy meglepetést, hiszen a magasabb végzettségű, jobb anyagi helyzetben lévők, valamint a fiatal háztartások fizetnek elsősorban az említett platformokért. 30-39 év közötti felnőttek 54 százaléka előfizetője valamelyik online streamingnek, míg a 60 év felettieknek csupán 19 százaléka.
A biztos egzisztenciával rendelkezők közel 65 százaléka fizet elő streaming szolgáltatásokra, míg a rosszabb anyagi helyzetben lévőknél ez csupán 24 százalék.
Az NMHH a kutatás kiemeli, hogy ezen előfizetések megléte nem jelenti azt, hogy a televízió elfizetés ugyanebben a mértékben csökkenne, de jelen pillanatban is létható, érzékelhető a hagyományos televíziózás visszaszorulása - írja a 24.hu.