2023.02.06., hétfő - Dóra, Dorottya
Szekszárd: -3o - -3o
Az ország 19 megyéjében

Ingyen közlekedhetünk Pakson 3 napig a hidrogén üzemanyagcellás busszal

Tóth Rózsa, 2023. január 16. - 13:56
Ingyen közlekedhetünk Pakson 3 napig a hidrogén üzemanyagcellás busszal

Szlovénia, Horvátország, Csehország és Szlovákia után Magyarországra érkezett a Toyota tüzelőanyag-cellás hajtásrendszerével szerelt modellje.

A frisshirek.hu portál pont az a média hiány, ami egy működő demokráciában természetes kellene legyen, éspedig elfogulatlan, naprakész hírek közvetítője közéletről, politikáról, kultúráról, sportról egyaránt. Nálunk nincs és nem is lesz részrehajlás! Hogy ez így is maradjon, kérlek támogasd munkánkat adományoddal, hívd meg ismerőseid, hogy olvassanak bennünket és kerünk, kövess és lájkolj minket a közösségi médiában is.

Támogatás

A Kelet- és Közép-Európai Hidrogén Busz Roadshow keretében a Toyota CaetanoBus hidrogén üzemanyagcellás autóbusz 2023. január 16. és 18. között közlekedik demonstrációs jelleggel Pakson, melyet az utasok ingyenesen vehetnek igénybe az 1-es vonalon - tájékoztatott Szabó Péter, Paks polgármestere.

A megvalósuló CEE Hidrogén Busz Roadshow egyetlen magyar résztvevője a Paksi Közlekedési Kft., ami a politikus szerint nem véletlen, hiszen az országban kiemelkedő a város „zöld” helyi közösségi közlekedése.

A portugál CaetanoBus a Toyota tüzelőanyag-cellás hajtásrendszerével szerelt moddellje Szlovéniát, Horvátországot, Csehországot és Szlovákiát követően érkezett Magyarországra - írta korábban a magyarbusz-info portál.

2012 óta Európában több mint 300 hidrogénhajtású autóbuszt helyeztek üzembe, s évről-évre növekszik az ilyen hajtásmóddal szerelt buszok aránya az öreg kontinensen forgalomba állított alternatív hajtású modellek között; míg 2020-ban 47, addig tavaly előtt ennél 236%-kal több hidrogénbusz kezdte meg szolgálatát.

A hidrogénbuszok európai elterjesztését célzó, uniós finanszírozású JIVE 2 program (Joint Initiative for Hydrogen Vehicles Across Europe) alapvető célja, hogy támogassa az üzemanyagcellás autóbuszok népszerűsítését az európai közlekedési hatóságok és üzemeltetők körében.

Maga a tesztjármű a modell 12 méter hosszú kiviteléből került ki, melyben a japán cégóriás, a Toyota üzemanyagcellás hajtásrendszerét alkalmazza a gyártó. A típus a gyártó közlése szerint több, mint 400 kilométert képes megtenni az üzemanyagtartályok egyszeri feltöltésével, tüzelőanyag-fogyasztása 6 kg/100 kilométer.

Fotó: Szabó Péter Facebook-oldala